vusa logotipas
  • VU SA
    • Apie
    • Naujienos
    • Struktūra
    • Strategija
    • Atributika
    • Programos, klubai, projektai
    • Projektai
  • Studijos ir mokslas
    • Akademinė informacija
      • Atsiskaitymai, apeliacijos, ginčai
      • BUS, gretutinės studijos ir pasirenkamieji dalykai
      • Akademinės atostogos, studijų stabdymas ir atnaujinimas
      • Studijos ir praktika užsienyje
      • Studentų teisės ir pareigos
    • Finansinė parama
      • Stipendijos
        • VU 450 stipendija
        • Skatinamosios stipendijos
        • Socialinės stipendijos
        • Vienkartines socialinės stipendijos
        • Vienkartines tikslinės stipendijos
        • Vardinės stipendijos
      • Parama neįgaliesiems
      • Parama išeivijos vaikams
      • Paskolos
    • Studentiško gyvenimo vadovas
    • LSP
      • Apie LSP
      • Gamyba
      • Grąžinimas
      • Praradimas
    • Įmokos už studijas
    • Atsiskaitymų registravimas ir stebėjimas
      • Atsiskaitymų registravimas
      • Atsiskaitymų stebėjimas
    • D.U.K.
    • Sąvokų žodynas
    • Naudinga
      • Nuorodos
    • Vilniaus universiteto sprendimų struktūros
    • Seksualinio priekabiavimo ir diskriminacijos prevencija
  • Padaliniai
    • Chemijos ir geomokslų fakultete
    • Ekonomikos ir verslo administravimo fakultete
    • Filologijos fakultete
    • Filosofijos fakultete
    • Fizikos fakultete
    • Gyvybės mokslų centre
    • Istorijos fakultete
    • Kauno fakultete
    • Komunikacijos fakultete
    • Matematikos ir informatikos fakultete
    • Medicinos fakultete
    • Tarptautinių santykių ir politikos mokslų institute
    • Teisės fakultete
    • Verslo mokykloje
  • Dokumentai
    • VU SA dokumentai
      • Veiklą reglamentuojantys dokumentai
      • Protokolai ir nutarimai
      • Raštai, pozicijos ir rezoliucijos
      • Veiklos ir tyrimų ataskaitos
      • Šablonai
    • Studijas reglamentuojantys dokumentai
    • Prašymų formos
  • Kontaktai
    • Centrinis biuras
    • Dėl LSP
    • Padalinių kontaktai
    • Taryba
    • Parlamentas
    • Revizijos komisija
    • Institucinio stiprinimo fondas
    • Studentų atstovai
    • Programos, klubai, projektai
  • VU atributika
  • Switch to english language

VU SA pateikė ŠMSM sprendimus, kaip įgyvendinti aukštojo mokslo tikslus

2021-01-19
Šaltinis: VU SA

.


 VU SA   Aukštasis mokslas

Gruodį Vilniaus universiteto Studentų atstovybė (VU SA) naujojo Seimo frakcijoms bei būsimai Vyriausybei teikė pasiūlymus švietimui gerinti. Į šiuos siūlymus buvo atsižvelgta, todėl šią savaitę Studentų atstovybė LR švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (ŠMSM) pateikė aiškias sprendimų priemones. Pasiūlymų pakete galimos įgyvendinimo priemonės turi teigiamos įtakos tiek akademiniam, tiek socialiniam studentų gyvenimui.

Darbo ir studijų galimybių plėtra

VU SA prezidentas Justas Kvedaravičius džiaugiasi, jog po teiktų siūlymų jie buvo matomi ir Vyriausybės programos projekte. „Malonu, kad politikai atsižvelgė į VU SA teiktus siūlymus. Tai įrodo, kad studentų įžvalgos yra girdimos, todėl visada esame pasiruošę kartu spręsti klausimus, susijusius su studentų gerove“, – teigė J. Kvedaravičius.

Pateiktuose sprendimuose VU SA skatina studentų įdarbinimą  pagrindinėse Universiteto veiklos sferose – akademinės veiklos, paslaugų, aptarnavimo, taip pat ir darbo laboratorijose, asistavimo dėstytojams ar profesoriams. Tokio darbo laikas turi būti derinamas su studijomis, kad nenukentėtų mokymosi procesas. Taip pat Universitete studentai turėtų būti atleisti nuo socialinio draudimo įmokų mokėjimo, nes jie yra apdrausti valstybės. 

Be papildomo darbo galimybių yra svarbi ir studijų kokybė, kuri gerėja didinant prieinamumą ir užsienio studentams. Dėl to aukštosios mokyklos turėtų didinti studijų programų užsienio kalbomis skaičių, o tai ypač aktualu II-osios pakopos studijoms. Neabejotinai svarbu, jog ir Universiteto bendruomenė prisidėtų prie tarptautiškumo didinimo, todėl VU SA siūlo remti aukštąsias mokyklas ir akademinių bendruomenių narius, dalyvaujančius tarptautiniuose mainuose, dėstytojų ir studentų stažuotėse ar tarptautinėse praktikose. Bendruomenės, o ypač studentų mobilumas padeda įgyti studijų tarptautiškumo patirties.

Reikšmingas ir investavimas į mokslo populiarinimo Lietuvoje infrastruktūrą bei paramos teikimą studentų iniciatyvoms. Šios finansinės priemonės padėtų akademinėms bendruomenėms populiarinti mokslą. Panašios skatinimo priemonės galėtų vykti ir per Lietuvos mokslų tarybos bei kitų institucijų įgyvendinamas ir finansuojamas veiklas.

Mažinti socialinę ir finansinę atskirtis

Koronaviruso pandemija privertė perorientuoti studijų prieinamumo politiką, visų pirma, didinant paramą studentams, patiriantiems socialinę atskirtį. Gerinant sąlygas individualių poreikių turintiems ir žemo socialinio bei ekonominio statuso studentams, svarbu parengti socialinės dimensijos gerinimo veiklos planą. Bendradarbiaujant su aukštosiomis mokyklomis būtina sudaryti sąlygas studentams gauti nemokamas ir laisvai prieinamas paslaugas, pavyzdžiui, asistavimą, konspektavimą, pavėžėjimą ir kt.

Pandemijos suvaržymai, kuomet dėl karantino dalis studentų buvo atleisti ar liko prastovose, prisidėjo prie papildomų sunkumų. Socialiai jautriausiai daliai, kuri gauna socialinę stipendiją, neturėtų būti taikomi akademinių rezultatų kriterijai. Šiuo atveju VU SA siūlo netaikyti akademinės skolos sąlygos. Peržiūrint stipendijas svarbu užtikrinti jų didėjimą ir ilgalaikėje perspektyvoje.

Perdėliojant prioritetus aktualu atsižvelgti ir į jaunų šeimų gyvenimo sąlygų gerinimą. Dėl to VU SA skatina joms sudaryti palankesnes sąlygas įsigyti pirmąjį būstą. Parama tokioms šeimoms galėtų vykti ir teikiant prioritetą jų vaikams patekti į darželį, jei bent vienas iš tėvų yra studentas.

Visus pasiūlymus Vyriausybei programos įgyvendinimo planui galite rasti paspaudę nuorodą.

Vilniaus universiteto Studentų atstovybė (VU SA) – seniausia ir didžiausia Lietuvoje visuomeninė ekspertinė švietimo organizacija, efektyviai atstovaujanti studentams Vilniaus universitete bei už jo ribų, puoselėjanti universitetinę kultūrą ir kurianti palankiausias sąlygas studentų saviraiškai.

VU SA Parlamento posėdyje pritarta lygių galimybių rezoliucijai, pristatyta prezidento tarpinė veiklos ataskaita

2020-12-13
Šaltinis: VU SA

.


 Parlamentas   Strateginiai tikslai

Gruodžio 9 d. vyko ketvirtasis šių mokslo metų nuotolinis Vilniaus universiteto Studentų atstovybės (VU SA) Parlamento posėdis. Jo metu pritarta lygių galimybių užtikrinimo ir įvairovės skatinimo rezoliucijai, pristatyta VU SA prezidento tarpinė veiklos ataskaita, analizuota, kaip sekasi vykdyti VU SA metų veiklos planą, nuspręsta tikslinti ateinančių metų pajamų ir išlaidų sąmatą.

Prisijungs naujas padalinys

Posėdžio pradžioje dalintasi pastarojo laikotarpio naujienomis. Kadangi nuo sausio mėnesio Šiaulių universitetas taps nauju Vilniaus universiteto padaliniu – Šiaulių akademija, atkreipiamas dėmesys, kad bus renkami studentų atstovai, todėl padidės ir VU SA Parlamento sudėtis. Informuojama, kad steigiamoji padalinio konferencija bus organizuojama vasario mėnesį, o iki tol vyks paruošiamieji darbai ir mokymai.

Stipendijų darbo grupės atstovė Neda Žutautaitė dalijosi, jog jau įvyko du susitikimai su darbo grupėje veikiančiais parlamentarais, šiuo metu yra analizuojami užsienio valstybių stipendijų sistemų pavyzdžiai. Pastebėta, jog dalis kitų šalių socialinę paramą teikia iš valstybių biudžetų. Paanalizavus užsienio patirtis bus mąstoma, koks modelis labiausiai tiktų Vilniaus universitete.

Taip pat Parlamento posėdžio metu diskutuota, kaip vertėtų keisti bendrųjų universitetinių studijų (BUS) registraciją. Aptarta idėja, kilusi studijų prodekanų susirinkime, rinktis penkis prioritetinius BUS, o tuomet sistema atrinktų dalyką algoritmine tvarka – tokiu būdu sistema nebūtų apkraunama, nes reitinguoti dalykus būtų galima viso registracijos laikotarpio metu. Per kilusią diskusiją nuspręsta, kad dar vertėtų ieškoti tinkamiausio modelio.

Per VU SA biudžeto plano pristatymą kalbėta, jog, lyginant su praėjusiais metais, jis planuojamas atsižvelgiant į karantino situaciją. Dalis lėšų bus skirta aprūpinti naują struktūrinį padalinį – Vilniaus universiteto Studentų atstovybę Šiaulių akademijoje (VU SA ŠA). Deja, dėl keleto padalinių netikslių finansinių skaičiavimų nuspręsta biudžeto tvirtinimą atidėti.

Patvirtino kurtą rezoliuciją

Socialinio proceso reikalų koordinatorius ir Parlamento laikinosios darbo grupės vadovas Vilius Mickūnas pristatė lygių galimybių užtikrinimo ir įvairovės skatinimo rezoliucijos pakeitimus, kurie atsirado po paskutinės darbo grupės diskusijos. „Ryškiausias pokytis – pasikeitė dokumento struktūra, pirmiausia pateikiant bendrus pasiūlymus, padedančius kurti lygiavertes akademines galimybes Universitete, o toliau išskiriant specifiškus pasiūlymus pagal tikslines grupes, taip suteikiant rezoliucijai daugiau aiškumo. Be to, rezoliucija parašyta lyčiai jautria kalba – daiktavardžiai, nurodantys asmens giminę, pateikti abejais variantais“, – teigė V. Mickūnas. Po aptarimo vyko balsavimas, kurio metu rezoliuciją nuspręsta priimti. Dokumentas pabrėžia, jog siekdamas pagrindinio socialinės dimensijos tikslo, teigiančio, kad studentų populiacija turėtų reprezentuoti visuomenės įvairovę, VU turėtų skirti didesnį dėmesį lygių galimybių užtikrinimui ir saugios, įvairovę puoselėjančios aplinkos kūrimui.

Be rezoliucijos priėmimo tiesioginės transliacijos metu VU SA prezidentas Justas Kvedaravičius pristatė tarpinę savo veiklos ataskaitą. Rugpjūtį buvo pradėtas Universiteto strateginio veiklos plano, į kurį studentų atstovai stengėsi įtraukti studijų lankstumo strateginius prioritetus bei tikslusvykdyti studentų įsitraukimo didinimo projektus (įdarbinimas Universitete ir kt.), rengimo procesas.

J. Kvedaravičius kalbėjo, kad VU SA pateikė pasiūlymus naujai Vyriausybei ir valdančiosios koalicijos partijoms dėl studijų kokybės, prieinamumo, infrastruktūros ir kt. Taip pat teikti pasiūlymai Vilniaus miesto infrastruktūrai ir akademiniams miesteliams gerinti – studentų miestelio infrastruktūros atnaujinimas, dviračių takų iki centro tiesimas ir kt.

Keliami strateginiai tikslai

Pristatydamas tarpinę veiklos ataskaitą prezidentas, kaip vieną svarbiausių šių metų pasiekimų, įvardijo šiemet performuotą integracijos procesą – buvo organizuota ir įgyvendinta integracijos mugė, įvyko vienadienės pirmakursių stovyklos. Gerinant VU SA komunikacijos procesą sukurti papildomi komunikacijos kanalai – naujienlaiškis bei tinklalaidė „Akademinė druska“. Be to, įgyvendinamas VU SA marketingo srities centralizacijos veikimas, vyksta studentų su individualiais poreikiais pagalbos proceso koordinavimas ir mokymai, didinamos užsieniečių galimybės dalyvauti savivaldos veikloje.

VU SA planavimo proceso koordinatorė Andželika Jankauskytė kalbėjo, kaip sekasi įgyvendinti 2020–2021 metų veiklos strategines gaires. Visos organizacijos mastu VU SA yra išsikėlusi keturis strateginius tikslus. Pagal vieną iš jų yra rengiamas lanksčių studijų įgyvendinimo planas. Pagal kitą tikimasi, jog bent 75 proc. VU studentų savo nuotolinio mokymosi patirtį vertintų labiau teigiamai nei neigiamai. Taip pat kalbama apie VU SA konsultavimo proceso sistemos tobulinimą, kad 30 proc. sumažėtų studentų neigiamų atsiliepimų apie konsultavimą – tai tikslas, orientuotas į pačios organizacijos stiprinimą. Paskutiniuoju tikslu norima, kad Vilniaus universitete vykdomos integracijos priemonės didintų I-os (bakalauro), II-os (magistrantūros), III-ios (doktorantūros) studijų pakopų studentų pasitenkinimą studijomis bei I-ą (bakalauro) ir II-ą (magistrantūros) studijų pakopas baigusių studentų skaičių. Be bendrųjų tikslų kasmet keliami padalinių tikslai, kuriuos didžioji dauguma jų jau trečdaliu yra įvykdę.

Vilniaus universiteto Studentų atstovybė (VU SA) – seniausia ir didžiausia Lietuvoje visuomeninė ekspertinė švietimo organizacija, efektyviai atstovaujanti studentams Vilniaus universitete bei už jo ribų, puoselėjanti universitetinę kultūrą ir kurianti palankiausias sąlygas studentų saviraiškai.

Lygios galimybės siekti aukštojo mokslo – misija įmanoma

2020-12-10
Šaltinis: VU SA

.


 Lygios galimybės   Individualūs poreikiai   Finansinė parama

Šiandien, gruodžio 10 dieną, švenčiama Tarptautinė žmogaus teisių diena. Per ją svarbu kalbėti apie studentų su negalia poreikius, patirtį studijų procese ir būdus, kaip užtikrinti studentams lygias galimybes siekti aukštojo išsilavinimo. Lietuvoje susiduriame su situacija, kai studentų su negalia skaičius, užuot augęs, tik nuosekliai mažėja jau daugybę metų. Tai rodo, jog egzistuoja tam tikri sisteminiai veiksniai, užkertantys kelią studentams su negalia sėkmingai studijuoti. Viena iš problemų neabejotinai yra studentams su negalia teikiamos paslaugos ir nepakankamas jų finansavimas.

Teigiamos užsienio patirtys

VU SA socialinio proceso reikalų koordinatorius Vilius Mickūnas per Vilniaus universiteto Bendruomenės vystymo skyriaus organizuotą konferenciją „Aukštasis mokslas ir negalia: be paslaugų nebus diplomo?“ skaitė pranešimą apie užsienio patirtis studijų prieinamumui didinti. Pasak statistikos, Airijoje pastebimas nuoseklus studentų su negalia skaičiaus augimas, todėl tai skatina analizuoti, kokios gerosios ir užtikrinančios lygiavertes studijų sąlygas visiems studentams praktikos ten yra taikomos.

„Airijoje įkurta Aukštojo mokslo tarnyba veikia kaip patariamasis organas Airijos Vyriausybei aukštojo mokslo klausimais. Ši institucija turi įstatymų numatytą atsakomybę centrinės valdžios lygmeniu už aukštojo mokslo institucijų ir aukštojo mokslo sistemos valdymą ir reguliavimą. Tai reiškia, kad Airijos Aukštojo mokslo tarnyba padeda aukštojo mokslo institucijoms užtikrinti jų strategijų suderinamumą su nacionaliniais strateginiais tikslais, analizuoja duomenis ir teikia viešosios politikos pasiūlymus bei stebi aukštųjų mokyklų rezultatų kokybę“, – analizavo V. Mickūnas.

Viena iš finansavimo krypčių – parama studentams su negalia. Tam yra įkurtas Fondas studentams su negalia, kurio pagrindinis tikslas yra teikti finansavimą aukštojo ir profesinio mokslo institucijoms padedant joms siūlyti pagalbą ir paslaugas studentams su negalia. Akcentuotina tai, jog finansavimas siekiant suteikti paramą studentui nėra skiriamas tiesiogiai pačiam studentui. Lėšos yra paskirstomos aukštosioms mokykloms remiantis, jog aukštojo mokslo institucijos bus pajėgesnės suteikti bent jau minimalų paramos lygį studentams su negalia bei kita prielaida, jog kaip didesnės institucijos gali įsigyti didesnį kiekį tokių pačių paslaugų už vidutiniškai mažesnę kainą.

Finansavimas – individualiems poreikiams tenkinti

Svarbu atsižvelgti į finansavimo paskirstymą. Aukštosios ir profesinės mokyklos įvertina į jas besikreipiančių studentų atitikimą paramos reikalavimams bei studentams reikalingą pagalbą pagal jų individualiuosius poreikius. Paramos reikalavimai – nustatyta negalia (įtraukiami yra įvairūs negalios tipai – regos, klausos, judėjimo negalia, psichosocialinė negalia, autizmo spektro sutrikimas ir kt.), reikalinga studijuoti nuolatine arba daline studijų forma, svarbus pilietybės ir gyvenamosios vietos kriterijus. Norintis pretenduoti į paramą asmuo turi būti legaliai Airijos gyventojas bent 3 metus prieš studijų pradžią. Jeigu tuo metu studentas neatitinka šio kriterijaus, jis gali jam tikti vėlesniuose kursuose.

Įvertinus šių studentų individualiuosius poreikius, parengiama suvestinė, kurioje nurodomas paslaugos ar kitos priemonės, reikalingos studijoms universitete. Finansavimas gali būti panaudotas daugeliui atskirų priemonių – pagalbinėms technologijoms, programinei įrangai, asmeninio padėjėjo paslaugoms, akademinei pagalbai, paramos priemonėms kurtiesiems, transportui ar kitoms reikmėms.

Aukštosios mokyklos yra atsakingos už finansavimo panaudojimą ir tinkamą paskirstymą perkant paramos priemones instituciniu lygmeniu taip, kad jos atitiktų studento individualiame poreikių nustatyme išskirtus poreikius. Siekiant užtikrinti skaidrumą, iš aukštojo mokslo institucijų yra reikalaujama pateikti metų ketvirčio ataskaitas, kuriose nurodomos visos mokslo metų išlaidos pagal Fondo finansavimą. 

Dėmesys į studentą orientuotą mokymą

Jungtinėje Karalystėje Aukštojo mokslo tarnybos analogas yra „Office for Students“. Tai institucija, atsakinga už aukštojo mokslo kokybės, prieinamumo užtikrinimą. Studentų su negalia išmoka yra finansinė parama, skirta padengti papildomas išlaidas, su kuriomis studentas susiduria dėl savo negalios, ir taip suteikti paramą, kuri yra būtina tam, kad studentas studijuotų. Studentų su negalia priedas – tai finansavimo priemonė, skiriama „Office for Students“ tiesiogiai aukštojo mokslo institucijoms bei padengianti veiklas, kuriomis skatinamas įtraukimas ir siekiama šalinti kliūtis sėkmingai dalyvauti studijų procese. Tai reiškia, jog priešingai nei Airijoje, kur aukštosios mokyklos yra tarsi finansavimo administratorius studentams pagal individualiuosius poreikius, šia priemone yra skiriamos lėšos aukštajai mokyklai įtraukaus, į studentą orientuoto mokymo vystymui skirtingais aspektais. Į tai įeina tiek studijų programų turinys, tiek mokymo ir mokymosi aplinka ir kt.

Per pristatymą V. Mickūnas išskyrė ir geruosius užsienio aukštųjų mokyklų pavyzdžius. Štai Voriko universitete įrengti sensoriniai mokymosi kambariai su mokymosi įranga ir prieinamais mokymosi ištekliais. Jie gali tapti saugiosiomis, tyliosiomis zonomis studentams, kai juos ištinka, pavyzdžiui, panikos priepuoliai.

Hadersfildo universitete dar prieš karantiną buvo plačiai paplitusi paskaitų įrašymo praktika, nes universitetas įgyvendino automatinį visų paskaitų įrašymą naudojant auditorijose įrengtą įrangą. Paskaitų įrašai prieinami visiems studentams, taip sudarant galimybes studentams mokytis atsižvelgiant į savo mokymosi įpročius ir savo individualius poreikius, nes galima pasižymėti svarbiausias paskaitos dalis ar pasirinkti stebėti paskaitą sau patogiu laiku. 

Šiose valstybėse pastebimas sisteminis požiūris į pagalbą studentams su negalia – Airijoje fondas studentams su negalia sudaro galimybes aukštojo mokslo institucijai tarpininkauti paslaugų užtikrinime, o Jungtinėje Karalystėje ši parama yra dvilypė – orientuota tiek į paslaugų teikimą, tiek į įtraukaus mokymo universitete vystymą. Derinant finansavimą, padedantį studentui su negalia įsigyti studijoms reikalingas paslaugas, ir paramą aukštosioms mokykloms vystant universalų mokymosi dizainą, būtų galima pasiekti didesnio studijų prieinamumo ir Lietuvoje.

Vilniaus universiteto Studentų atstovybė (VU SA) – seniausia ir didžiausia Lietuvoje visuomeninė ekspertinė švietimo organizacija, efektyviai atstovaujanti studentams Vilniaus universitete bei už jo ribų, puoselėjanti universitetinę kultūrą ir kurianti palankiausias sąlygas studentų saviraiškai.

VU SA pasiūlymai Vyriausybei – nuo finansinės paramos iki studijų kokybės užtikrinimo

2020-12-05
Šaltinis: VU SA

.


 VU SA   Pasiūlymai Vyriausybei   Aukštasis mokslas

Naujojo Seimo frakcijos bei būsimoji Vyriausybė jau gavo Vilniaus universiteto Studentų atstovybės (VU SA) teiktus siūlymus švietimo srityje. Pateiktos idėjos – tai galimybė gerinti studijų ir mokymosi galimybes, į kurias remiasi ir akademinė, ir socialinė vienovė.

Tikslas – pasaulinio lygio studijos

VU SA prezidentas Justas Kvedaravičius kalbėjo, jog siūlymų teikimas – galimybė pabrėžti svarbiausias idėjas aukštajam mokslui. „Džiaugiuosi, kad šiuo laikotarpiu mes, VU SA, galime teikti pasiūlymus prioritetiniams pokyčiams aukštajame moksle kurti. Šiuos pasiūlymus įgyvendinus stiprėtų mūsų, studentų, galimybės oriai, sėkmingai ir prasmingai studijuoti, pasinaudoti visomis universitetų ir kolegijų teikiamomis pažinimo patirtimis“, – teigė J. Kvedaravičius.

Svarbu užtikrinti studijų kokybę, kuri lemia aukštą pridėtinę vertę kuriančių asmenybių ugdymą. Mūsų tikslas – siekti pasaulinio lygio studijų, kurios didins konkurenciją tarp užsienio universitetų. Siekiamybė – skatinti mokslinės veiklos plėtrą, didinti tarptautinių mainų galimybes, kurios užtikrina kokybę studijų procese. Valstybė turi visapusiškai prisidėti prie studijų kokybės gerinimo, kuris skatinamas į studentą orientuoto mokymosi (įSOM) ir problemomis grįsto mokymosi (PGM) būdais.

Aktualu paruošti skatinimo priemonių paketą studentų dalyvavimui su jų studijomis susijusiose mokslinėse veiklose ir projektuose per Lietuvos mokslų tarybos bei kitų institucijų įgyvendinamas ir finansuojamas veiklas. Iš skatinimo priemonių paketo turi kilti ir skatinimo programa gabiausiems jauniesiems mokslininkams, siekiant užtikrinti konkurencingą atlyginimą. Būtina finansiškai remti tarptautinių jungtinių studijų programų rengimą (ypač III pakopos) per Lietuvos aukštųjų mokyklų tarptautines partnerystes ir dalyvavimą Europos universitetų aljansų tinkluose.

Didinant akademinį sąžiningumą reikalinga sukurti elektroninio plagiato patikros sistemą aukštosiose mokyklose valstybiniu lygmeniu. 

Prieinamos studijų erdvės

Valstybė turėtų iš anksto nustatyti reikalingą poreikį persikvalifikavimui ir sudaryti galimybę pirmą kartą studijuoti nemokamai išlyginamosiose ir papildomosiose studijose. Siekiant sukurti efektyvią sistemą neišvengiamai reikės optimizuoti aukštųjų mokyklų tinklą, bet tai būtina daryti ne mechaniškai, o skatinant dialogą ir naudos supratimą. Jungiant ar likviduojant aukštąsias mokyklas būtina užtikrinti darbuotojų ir studentų teises. 

Reikšminga startuolių erdvėmis, iniciatyvų fondais ar tiksliniu projektiniu finansavimu skatinti akademinės bendruomenės verslumo gebėjimus.

Užtikrinti prieinamą aplinką visiems studentams – būtinas uždavinys skatinant aukštojo mokslo plėtrą tarp įvairių visuomenės grupių. Pritaikyta infrastruktūra turi įtakos ir mokymo(si) kokybei. Būtina sukurti kokybišką ir tarptautinius standartus atitinkančią studentų socialinę, laisvalaikio, sporto ir sveikatinimo infrastruktūrą bei efektyvinti akademinių miestelių vystymo programų įgyvendinimą.

Svarbu parengti ir įgyvendinti studijų finansavimo sistemos tobulinimo planą, kuris užtikrintų nemokamą aukštąjį mokslą visiems tinkamai pasirengusiems studijuoti. Siekiant gerinti studijų prieinamumą ir paslaugas individualių poreikių turintiems ir žemo socialinio bei ekonominio statuso studentams, siūlome parengti Lietuvos aukštojo mokslo socialinės dimensijos tobulinimo veiklos planą. Į veiklos planą įeina paslaugų, skirtų individualių poreikių turintiems studentams ir jų studijų proceso pritaikymui, prieinamumas, aukštųjų mokyklų bendruomenės narių psichologinė sveikata ir emocinė gerovė.

Dėmesys – stipendijų didinimui

Finansinė parama taip pat užtikrina kokybišką mokymąsi. Studentai yra viena pažeidžiamiausių visuomenės grupių, kuriai reikia skirti dėmesį kuriant materialinį saugumą. Dėl to svarbu patvirtinti ilgalaikį planą, pagal kurį kasmet palaipsniui didinant skiriamą dalį (neįskaičiuojant Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų) būtų pasiekti bent 3 proc. nuo BVP aukštajam mokslui. Be to, valstybė turi užtikrinti lengvatinių (beprocenčių palūkanų) visų rūšių paskolų studentams teikimą, susiejant jų grąžinimą su asmens pajamomis po studijų. Ši funkcija išimtinai turėtų priklausyti pačiai valstybei, o ne bankams. Taip pat skatintina ir parama bei atlygis studentams jų praktikų metu.

Atkreiptinas dėmesys į skatinamąsias stipendijas, kurių dydį siūlome sieti su procentine dalimi nuo viso studijų krepšelio. Būtina keisti socialinių stipendijų skyrimo tvarką – socialinė padėtis turi būti atskirta nuo akademinių rezultatų – netaikyti akademinės skolos sąlygos. Teisę gauti socialines stipendijas turėtų ir tie, kuriems taikoma kompensacija už šaltą, karštą vandenį, dujas ir kt., minėtą stipendiją siejant su vidutiniu darbo užmokesčiu šalyje. Ne mažiau svarbu – sukurti studentų savivaldų institucinio stiprinimo fondą.

Aktualu prisiminti ir jaunas šeimas, kurioms svarbu kurti palankesnes sąlygas įsigyti pirmąjį būstą, o jei bent vienas iš tėvų yra studentas, teikti prioritetą jų vaikams patekti į darželį.

Visus pasiūlymus Vyriausybei galite rasti paspaudę ant nuorodos – https://bit.ly/33NE1nQ. 

Vilniaus universiteto Studentų atstovybė (VU SA) – seniausia ir didžiausia Lietuvoje visuomeninė ekspertinė švietimo organizacija, efektyviai atstovaujanti studentams Vilniaus universitete bei už jo ribų, puoselėjanti universitetinę kultūrą ir kurianti palankiausias sąlygas studentų saviraiškai.

Spraga studijų programoje? Pasisakyk!

2020-05-02
Šaltinis: VU SA
  • Studijų programos komitetas (SPK) yra akademinis studijų programas koordinuojantis ir jų vykdymą prižiūrintis darinys, veikiantis Vilniaus universitete.
  • Filosofijos fakulteto SPK studentų atstovų sąrašą galite rasti čia.

Studijų programos komitetas (SPK) yra akademinis studijų programas koordinuojantis ir jų vykdymą prižiūrintis darinys, veikiantis Vilniaus universitete. Komitetuose veikiančių asmenų skaičius yra įvairus, tačiau įprastai jo sudėtyje privalo būti bent trys dėstytojai, bent vienas socialinis partneris ir bent vienas studentų atstovas. SPK tikslas – užtikrinti studijų programos siekinių aktualumą, jų pasiekiamumą bei studijų programos konkurencingumą, derinant suinteresuotųjų šalių nuomonę, jų poreikius ir gerąją praktiką.

Norėdamas  pagerinti savo studijų programos kokybę, kiekvienas studentas turi teisę išsakyti savo pasiūlymus bei nusiskundimus. Vienas iš būdų tai padaryti – kreiptis į studentų atstovą, kuris visus su studijų programos vykdymo kokybe susijusius klausimus pristato SPK posėdžių metu ir tokiu būdu atstovauja studentų interesams.

Atstovai studentų nuomonę renka įvairiais būdais, pavyzdžiui, rengiamos diskusijų grupės ar vykdomos elektroninės apklausos kuriose aptariami studijuojamos programos kokybės niuansai bei, kuriose galima įvertinti turėtą studijuojamų dalykų patirtį. Žinoma, nėra būtina laukti apklausų! Studentas paprasčiausiai gali bet kuriuo metu individualiai kreiptis į savo atstovą bei tokiu būdu išsakyti lūkesčius apie studijas. 


Atstovai pristato susistemintą įvairių kursų studentų nuomonę, kuri yra svarstoma Studijų programų komitetų posėdžiuose ir siekia studentams palankių ir racionalių sprendimų priėmimo. Skatiname pažvelgti į kelis neseniai vykusių SPK posėdžių nutarimus, kuriuos inicijavo studentų atstovai Filosofijos fakulteto studijų programose.

Socialinio darbo (BA) studentų atstovei iškėlus problemas, buvo nutarta, kad kitiems mokslo metams bus patobulinta Anglų kalbos bei Statistinės duomenų analizės dalykų vykdymo kokybė. Taip pat, SPK tarsis su ketvirto kurso dėstytojais dėl tolygesnio krūvio paskirstymo paskutiniaisiais studijų metais.

Sociologijos (BA) studijų programoje taip pat vyks svarbūs pakeitimai – bus svarstoma, kaip galima pateikti visą aktualią informaciją apie praktiką, bus tariamasi dėl krūvio suderinimo Kokybinės duomenų analizės dalyke, tobulinama akademinio raštingumo ugdymo kokybė.

Azijos studijų studentams neigiamai atsiliepiant apie Anglų kalbos dalyko krūvį, SPK įsipareigojo kitiems mokslo metams išspręsti šią problemą pateikiant aiškius šio dalyko vykdymo reikalavimus dėstančiajam personalui ir užtikrinti, kad dalykas vyktų du kartus per savaitę, taip neviršydamas jam skirto kontaktinio laiko.

Dalyko pedagogikos (gretutinės studijos) ir Mokyklos pedagogikos studentai siūlė programose aktyviau naudotis VMA, iškėlė tvarkaraščio nesuderinamumo klausimą Dalyko pedagogikoje, BUS ir gretutinių studijų dalykų persikirtimo problemą. SPK ieškos sprendimo į visus šiuos iškeltus klausimus. Be to kitais metais Mokyklos pedagogikoje numatomas didesnis dėmesio skyrimas didaktikai ir psichologijai.

Studente, jei turi nusiskundimų ar pasiūlymų, kaip būtų galima patobulinti studijų programos turinį bei vykdymo kokybę, nedvejok ir kreipkis į studentų atstovą savo studijų programos komitete. Juk prisidėti prie geresnių studijų kūrimo gali kiekvienas! 

Filosofijos fakulteto SPK studentų atstovų sąrašą galite rasti čia.

Next Previous
Apie VU SA
Naujienos
LSP
Kontaktai
D.U.K.
Vilniaus universiteto Studentų atstovybė
Įm. k.: 193077294
Juridinis asmuo nėra PVM mokėtojas

Tel. (8 5) 268 71 44

Universiteto g. 3
Observatorijos kiemelis
01513, Vilnius, Lietuva
Vilniaus universitetas
Naudingos nuorodos
Skirk 1,2 %
Siekdami pagerinti naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Slapukai naudojami statistiniais tikslais.